YAZARLAR

  • 16 Aralık 2025, Salı
  • Yeni Yazı

EĞİTİM ÜZERİNE DÜŞÜNCELER – III Öğretmenin Dönüşen Rolü: Bilgi Aktarıcısından Rehber ve Mentor’a

21. yüzyılda eğitim tartışmalarının odağında artık “sistemler” değil, “insan” vardır. Ve bu insan, en başta öğretmendir.Dünyadaki bütün başarılı eğitim modelleri şunu kanıtlamıştır: Öğretmen niteliği yükselmeden hiçbir eğitim sistemi sürdürülebilir başarı üretemez. Türkiye'nin köklü eğitim reformlarının merkezine öğretmeni yerleştirmesi bu nedenle stratejik bir karardır.Dünyanın en iyi eğitim ekosistemleri—Finlandiya, Singapur, Japonya, Estonya—bunun canlı kanıtıdır.

  • 15 Aralık 2025, Pazartesi
  • Yeni Yazı

Akıllı Belediyecilik Nedir, Ne Değildir?

Ankara için 2030’a Uzanan Bir Yönetim Tasavvuru Akıllı belediyecilik; teknoloji yatırımı değil, yönetim zihniyeti meselesidir. Ankara’nın 2030’a giderken ihtiyacı olan şey, cihazlardan önce aklı, yazılımdan önce insanı merkeze alan bir yerel yönetim anlayışıdır.

  • 14 Aralık 2025, Pazar
  • Yeni Yazı

Ankara 2030: Başkent İçin Ortak Akıl, Küresel Ufuk

Ankara’yı 2030’a taşırken; siyasi ayrımların ötesinde, dünya başkentlerinden öğrenen, uygulanabilir ve insan odaklı bir yerel yönetim vizyonu mümkün mü? Gazete Ankara, bu soruya ortak akıl temelinde cevap arıyor.

  • 11 Aralık 2025, Perşembe

EĞİTİM ÜZERİNE DÜŞÜNCELER – II: Yüzyıl Becerileri ve Bilginin Ötesinde Bir Eğitim Felsefesi

Salı günü paylaştığımız ilk yazıda, Türkiye’nin eğitimde bütüncül dönüşüm ihtiyacını; Milli Eğitim Bakanlığının Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, mesleki eğitim politikaları, YÖK’ün yükseköğretim yaklaşımı ve OECD–UNESCO göstergeleri üzerinden ele almıştık.

  • 09 Aralık 2025, Salı

EĞİTİM ÜZERİNE DÜŞÜNCELER -1: Türkiye'nin Eğitim Sistemine Bütüncül Bir Bakış

Salı ve perşembe günleri yayımlamak üzere hazırladığım bu yeni yazı serisi, Türkiye’nin eğitim sistemini yalnızca ulusal düzeyde ele almakla kalmayacak; Türk Dünyası, Balkanlar, Orta Asya, Orta Doğu, Afrika ve Uzak Doğu ile karşılaştırmalı bir perspektife de oturtacak.Amaç; Türkiye’yi merkeze alan, bölgesel etkileşimleri dikkate alan ve küresel trendleri bütüncül biçimde analiz eden yeni bir eğitim vizyonu ortaya koymak. Bu çerçevede ilk yazımız, Milli Eğitim Bakanlığının uygulamaya aldığı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, YÖK’ün yükseköğretim politikaları, mesleki ve teknik eğitimde yapılan ulusal ölçekli hamleler ve bunların OECD, UNESCO ve diğer uluslararası göstergelerle olan ilişkisini değerlendiren kapsamlı bir giriş niteliği taşımaktadır.

  • 06 Aralık 2025, Cumartesi

Cumartesi Okumaları – No:4 – Araştırma Üniversitesi Olmak mı, Araştıran Üniversite Olmak mı?

Kocaeli Üniversitesi’nden Prof. Dr. Bahattin Türetken ve Prof. Dr. Yasin Kişioğlu’nun LinkedIn üzerinden başlattığı “araştırma üniversitesi” tartışması, Türkiye’de yükseköğretim sisteminin derin bir fotoğrafını önümüze koyuyor: Asıl mesele, tabelaya yazılan statü mü, yoksa uzun yıllara yayılan araştırma kültürü ve nitelikli meslek insanı yetiştirme iradesi mi?

  • 05 Aralık 2025, Cuma

Türkiye’nin Eşik Dönemi: Terörsüz Gelecek, Siyasi Yüzleşme ve Küresel Dalganın Yeni Kırılma Hatları

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli’nin üç gün boyunca TÜRKGÜN Gazetesi’ne verdiği kapsamlı röportaj; terörle mücadeleden iç siyasi tartışmalara, bölgesel jeopolitikten inanç diplomasisine kadar geniş bir alanı kapsıyor. Bu yazı; Türkiye’nin toplumsal, siyasi ve uluslararası dengeler açısından kritik bir eşikte durduğunu objektif ölçütlerle analiz etmeyi amaçlıyor.

  • 01 Aralık 2025, Pazartesi

Türkiye Yüzyılı’nda Mesleki ve Teknik Eğitim: Zirveler, Entegrasyon ve Büyük Resim

Ortaöğretim, ön lisans ve yükseköğretimi kapsayan entegre bir mesleki-teknik eğitim ekosistemi kurulmadan; alan/dal güncellemeleri, zirveler ve raporlar tek başına kalıcı dönüşüm üretemez.

  • 30 Kasım 2025, Pazar

Pazar Sohbetleri No:3 - Teknoloji, Yapay Zekâ ve İnsanlığın Geleceği: Akılla Akıl Arasında Sıkışan Dünya

Dijital çağ, insanlık tarihinin en büyük fırsatını da en büyük kırılganlığını da içinde taşıyor. Peki yapay zekâ ile insan zekâsı arasındaki bu yeni ilişkiyi nasıl anlamalıyız?

  • 29 Kasım 2025, Cumartesi

CUMARTESİ OKUMALARI – No: 3 – Dijital Dünyada İnsan Kalmak: Algoritmaların Gölgesinde Yeni Bir Özgürlük Arayışı

“Dijital çağda özgürlük, sadece seçim hakkına sahip olmak değil; görünmez algoritmaların tercihleri şekillendirmediği bir bilinç alanı yaratabilmektir.”