Bakan Uraloğlu: "Bandırma-Tekirdağ hattı ile Marmara Denizi'nde tren feribotu taşımacılığını başlattık"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bandırma-Tekirdağ arasında Marmara Denizi üzerinden demiryolu yük taşımacılığına imkan tanıyan tren feribotu hakkında açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, "Feribotun sefer süresi ortalama 4 saat olarak planlandı. 7 gün 24 saat çalışacak sistemde günde birden fazla sefer yapılabiliyor. Yıllık 2,8 milyon ton yük taşıma kapasitesi sunuyor" dedi.
Bakan Uraloğlu, Bandırma-Tekirdağ Tren Feribot Hattı'nın 9 Mayıs'ta hizmete alındığını hatırlatarak, "Bu hatla birlikte Türkiye'de Van Gölü'nden sonra ikinci tren feribot hattını devreye almış olduk. Bandırma-Tekirdağ hattı ile Marmara Denizi'nde tren feribotu taşımacılığını başlattık" ifadelerini kullandı.
"Zaman ve eşya sınırlaması olmadan taşıma yapılabiliyor"
Bakan Uraloğlu, Marmaray hattında patlayıcı ve açık yüklerin taşınmasına izin verilmediğini ve sadece bakım aralıklarında sınırlı geçiş sağlandığını hatırlatarak, "Güvertesinde 800 metre uzunluğunda ray bulunan ve 37 vagon taşıma kapasitesine sahip feribotun sefer süresi ortalama 4 saat olarak planlandı. Bu sistem, askeri ve stratejik taşımalar için de alternatif bir güzergah oluşturdu" dedi.
"35 bin ton yük Marmara Denizi’ni geçti"
Yeni hat sayesinde Marmara Denizi üzerinden demiryolu-denizyolu entegrasyonunun sağlandığını vurgulayan Uraloğlu, "Bugüne kadar 21 sefer gerçekleştirildi ve 35 bin ton yük Marmara Denizi’ni geçti. Bu hat, Türkiye’nin uluslararası taşımacılıktaki konumunu güçlendirecek, ihracata önemli avantajlar sağlayacak ve lojistik kapasitemizi artıracak" ifadelerini kullandı.
"Mesafeler kısalıyor, maliyet avantajı sağlanıyor"
Bakan Uraloğlu, yeni hattın Orta Koridor güzergahındaki taşımaları da desteklediğini belirterek, "Örneğin Manisa-Kapıkule güzergahı 1119 kilometreden 445 kilometreye, Kayacık-Kapıkule ise 1023 kilometreden 871 kilometreye iniyor. Böylece hem zaman hem maliyet açısından büyük avantaj sağlanacak" dedi.
"Orta Koridor’daki taşımaları destekliyoruz"
Marmaray hattından taşınan yük miktarının yıllık ortalama 300 bin ton olduğunu ifade eden Uraloğlu, "Bandırma-Tekirdağ hattı ise yıllık 2,8 milyon ton yük taşıma kapasitesi sunuyor. Yeni tren feribot hattı ile Marmaray’a göre 9 kat daha fazla yük taşıma imkanı sağlayarak Orta Koridor’daki demiryolu taşımalarını destekliyoruz" diye konuştu.

YORUM YAP